onsdag 10 september 2014

inställd operation

Var meningen jag skulle ha opererat carpaltunneln på höger hand idag. Men den blev inställd, har ett jäkla sår på andra handen!

såret som ställt till det
Kanske var morgonen en hint att det inte skulle bli. Har gjort förberedelerna efter konstens alla regler, duschat med descutan så hela jag kliar, tvättat så jag skulle ha rena sängkläder, fastat. Men skulle bli hämtat 6.30 av pappa men han hade glömt bort det så 5 min innan jag skulle vara där var det bara att kasta sig i bilen och gasa. Springer upp till avdelningen, anmäler mig och visar såret som gått upp efter allt duschande. Tyvärr vill dom då inte operera pga infektionsrisken.
Bara att hålla tårarna tillbaka medans jag är där men dom kommer på vägen därifrån. Kan inte riktigt säga varför, stor besvikelse att det inte blir efter allt jobb och att jag måste göra om det, att det blir ännu mer utan mina reumatiker mediciner-kommer ha så ont i lederna innan det är klart! eller att min praktik kommer att bli påverkad och PMS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar