torsdag 8 september 2011

Kampen mellan "gott och ont".



Hela eftermiddagen igår skrek min djävul efter Magnum GLASS med vit choklad. GLASS!!! Jag vill ha GLASS!!!

När jag kom till affären för att handla middag (smart ide att gå då, inte) såg jag gravad lax i en förpackning.
Då dök min ängel upp: "Om du köper laxen får du inte köpa glass. Tänk vad gott med gravad lax på hårdbröd!" Sen startade en rejäl kamp mellan djävulen och ängeln.
Men ängeln vann!! Med orden: "Köper du glass kommer du att köpa något mer sött oxå".

Snacka om att det ängeln har koll på mig!
Kände mig riktigt stolt när jag kom ut ur affären utan något godisliknande saker. Och vad gott det var med laxmacka. Men visst ryckte det i godisnerven efteråt men då orkade jag ej gå till affären.

Utan då var det bara att göra som de senaste veckorna. Gå och lägga mig! Vid 19! Är så trött jag får huvudvärk och nästan känner mig bakfull.

Idag har vi haft friskvårdseftermiddag. Nyttig lunch, promenad och sedan föreläsningar om kost och sömn (passar väl en som är konstant trött). Skulle sedan ha träffat min PT men hon ringde och undrade om vi kunde ställa in. Jag var inte direkt svårövertalat eftersom jag suttit på bussen och varit nervös hur jag skulle orka med 1 timme hårdkörning.
Får köra combat med PT-Camilla på lördag istället (bra när man vet att ens PT håller i passet-lite mer press att gå dit).

Imorgon blir det After Work med jobbet om jag orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar