tisdag 10 juli 2012

Nedåtgående spiral




Jag skulle behöva någon som peppade mig varje morgon (och under dagen) att inte äta sött. Känns som jag är i en nedåtgående spiral just nu. Dåligt med träning och mycket sött. Mer ont i lederna och tröttare vilket leder till att jag drar mig ännu mer för att träna och äter mer sött och får då mer ont.....

Igår var det varmt och hade stått lite mer än vanligt på jobbet så hade ganska ont i fotleder och under fötterna. Orkade bara inte "stänga in" mig på SATS och vara med på Shape. Somnade på bussen med hakan mot bröstet, snarkande och dreglande. Men när jag klev av bussen kände jag att jag måste röra på mig. Så direkt jag kom hem bytte jag om och hämtade cykeln. Lyckade faktiskt med 1 mil på 35 minuter och stod inte upp en enda gång. Dock lite dåligt med styrfart i toppen på vissa backar. Blev omcyklad av ett par proffs-var sugen att be att få hålla fast och få åka med. När jag högröd och genomsvettig kom hem körde jag med mitt gummiband i en kvart.

Skönt att jag gjorde det men nu sitter jag med, vad jag nu ska kalla det. Åkte och köpte tandkräm när jag kom hem. Blev rejält dyr tandkräm. Intalade mig att jag bara skulle ha tandkräm men borde inte ha åkt till Rusta. Borde insett att jag skulle komma hem med mera saker. Visst, rengöringsmedel och microfibertrasor är inte så farligt men jag blev inlurad bland godiset och då kunde jag inte stå emot. Blev en låda med 14 st Kick samt fyra biskvier. Hade ingen planerad middag när jag kom hem så det blev en påse nudlar, två biskvier, ett par kick samt ett antal riskakor tillsammans med te. Så nu sitter jag och mår illa.

Imorgon blir det förhoppningsvis date med PT-Camilla och lite pepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar