söndag 5 februari 2012

Hostig

Kände på fredagen att det började sticka i halsen och hostade lite lätt. Under kvällen blev det värre och har tillbringat helgen med att försöka hosta upp lungorna. Lätt snuvig men ont i bihålorna. Kände att jag behövde luft på lördagen så gick ut och skottade lite lätt, med betoning på lätt. Tog lite bilder på det fina vinterlandskapet.







Idag söndag gick jag till affären och kylen kändes rejält i bihålorna. Rejält ont i huvet när jag kom hem så det blev soffan resten av dagen. Förutom när jag lagade Spenatlasange. Riktigt gott viktväktar-recept.

1 port (tror jag)
4 lasangeplattor
Blanda: 2 dl kesella
             1 dl krossade tomater
             1 dl spenat
             salt, peppar, 1 liten pressad vitlöksklyfta, pastakryddor
Skiva:
 2 tomater
 champinjoner
 ½ dl riven ost

Varva med en platta i taget och de övriga ingredienserna. Avsluta med kesellaröran och osten. Tillagas i ugn enligt lasangeplattornas paket.


Efter matlagningen hade jag till och med 19 grader i köket. Tog fram min stektermometer i morse för att se hur varmt det var i köket. Mitt i köket i höjd med knäna var det 16 grader mitt på dagen. Har nu dragit igång min luftvärmepump så i vardagsrummet är det riktigt varmt.

Blev tyvärr ingen combat idag på grund av hostan vilket är tråkigt. Alltid trevligt att få "slåss".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar