onsdag 18 april 2012

DS 90 år.

DS firar 90 år som lasarett/sjukhus i år. Därför var jag på fest igår på Hamburger Börs. Eftersom jag hade tystnadsplikt har jag inte skrivit ngt förräns nu när dagens firare börjar närma sig efterrätten.

Smet lite tidigare från jobbet och gick och tränade. Drog i lite maskiner 20 minuter. Var skönt att få svettas lite innan festen men det blev stressigt att bli klar. Vi kom så pass sent till Börsen att vi inte fick sitta tillsammans. Jag, Britta och Anna satt på nedervåningen medans resten av mottagningen satt uppe.

Förrätten var soppa på kronärtskocka.


 Huvudrätten var lax på bädd av någon form av röra med palsternacka och potatis.

Efterrätt var Pannacotta med jordgubbar.

Konferancier under kvällen var en läkare från narkosen med en narr från gyn.

Festledningen hade tillsammans med Tony Irving tagit fram Danderydsdansen.

Efter middagen steg Cotton club upp på scenen och hade även födelsedagsbarnet Kayo som gästartist.

Sedan tog Kayos bror över som DJ.

Jag och Britta blev kvar till ett-tiden. Blev en Tequila och Mojjito (som vanligt). Hade en riktigt rolig kväll. Tack och lov har jag varit ledig idag. Haft ont i fötter, fotleder och knän av allt dansande.

Gruvar inför Blogger Boot Camp som är nu i helgen. Hoppas jag kommer att orka. Jag kommer dock vara den mest otränade under dagarna.
Full fart på dansgolvet.

1 kommentar: